Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

PERSONVERN/BETINGELSER

Disse personvernvilkårene beskriver personopplysninger som samles inn eller genereres (behandles) når du bruker MOOBA AS sine nettsider GRAVIDSHOP.

Personvernvilkårene beskriver også hvordan dine personopplysninger brukes, deles og beskyttes, valgene du har angående dine personopplysninger, og hvordan du kan kontakte oss.

 Hvilke opplysninger samler vi inn og når?

Vi ber deg om konkrete personopplysninger for å forsyne deg med produktene eller tjenestene du ber om. For eksempel når du foretar kjøp, kontakter vår kundeservice, ber om å motta kommunikasjon, oppretter en konto, deltar i våre arrangementer eller konkurranser, eller bruker våre Nettsider.

Disse personopplysningene inkluderer:

- Kontaktinformasjon inkludert navn, e-post, telefonnummer og levering- og fakturaadresse.

- Innloggings- og kontoinformasjon, inkludert brukernavn, passord og unik bruker-ID

- Personlige detaljer inkludert kjønn, hjemby, fødselsdato og kjøpshistorik

- Betalings-eller kredittkortinformasjon

- Personlige preferanser inkludert din ønskeliste samt preferanser angående markedsføring og informasjonskapsler

Når du interagerer med vår nettside, blir dine data automatisk samlet inn fra din enhet eller nettleser. Mer informasjon om denne praksisen er inkludert i seksjonen om informasjonskaspler i disse personværnvilkårene nedenfor. Denne dataen inkluderer:

- Enheters ID, «call state», nettverkstilgang, lagringsinformasjon og batteriinformasjon; og

- Informasjonskapsler, IP-adresser, «referrer headers», data som identifiserer din nettleser og versjon, og «web beacons» og tagger

HVORFOR og HVORDAN bruker vi (behandler) dine personopplysninger?

Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Som databehandlingsansvarlig lagrer og bruker vi disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet, herunder informere om produkter, tjenester og andre ytelser fra MOOBA AS og nære samarbeidspartnere. 

 MOOBA AS selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss. I slike tilfeller gjelder inngås strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten. MOOBA AS  samarbeider med Klarna,VIPPS, MyStore.no og Crall.io. Disse systemene bruker persondata på vegne av oss, og har ikke anledning til å gi noen informasjon videre.Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. MOOBA AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som beskrevet ovenfor.

 For å formidle informasjon om våre produkter, tjenester, arrangementer og for andre salgsfremmende formål.

Når du samtykker vil vi sende deg markedsføringskommunikasjon og nyheter vedrørende GravidShop sine produkter, tjenester, arrangementer og andre tilbud. Du kan melde deg av /admiknisterer dine samtykker til enhver tid etter at du har samtykket ved å logge inn og besøke mine sider på nettsiden.  

Dersom du er en eksisterende kunde av MOOBA AS (for eksempel dersom du har foretatt en bestilling hos oss på GravidShop), kan vi bruke kontaktinformasjonen du oppga til å sende deg markedsføringskommunikasjon om lignende GravidShop-produkter eller tjenester, når dette er tillatt etter gjeldende lovgivning (med mindre du har fravalgt dette). I andre tilfeller ber vi om ditt samtykke til å sende deg markedsføringsinformasjon. Vi kan bruke informasjonen du gir oss samt informasjon fra andre GravidShop produkter eller tjenester – slik som ditt bruk av våre nettsider og Applikasjoner for å personalisere kommunikasjonen om produkter og tjenester som kan være av interesse for deg.

For å drive, forbedre og opprettholde vår virksomhet, produkter og tjenester 

Vi bruker personopplysninger som du gir til oss for å drive vår virksomhet. For eksempel når du foretar et kjøp, bruker vi denne informasjonen til regnskapsføring, revisjon og andre interne funksjoner. Vi kan bruke personopplysninger om hvordan du bruker våre produkter og tjenester til å forbedre din brukeropplevelse og til å hjelpe oss med å diagnostisere tekniske og servicerelaterte problemer og administrere våre Nettsider og Applikasjoner. 

Kunden samtykker i at MOOBA  AS kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor deg herunder brev, telefon, e-post og SMS for å informere om eller markedsføre vårt produkttilbud. Kunden samtykker i at nære samarbeidspartnere av MOOBA AS kan benytte brev og telefon for å markedsføre sine produkttilbud. Samtykket er frivillig, og er gyldig inntil det trekkes tilbake. Dersom du ønsker å trekke tilbake samtykket, helt eller delvis, kontakt Kundeservice.

MOOBA AS er underlagt taushetsplikt om personopplysninger. Utlevering av opplysninger til utenforstående utover ovennevnte parter kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til Kundeservice. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.

MOOBA AS benytter personprofiler. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som ligger til grunn for profilen og hvor opplysningene er hentet fra jf. personopplysningsloven § 21.

For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt Kundeservice som vil hjelpe deg. Behandlingsansvarlig er selskapets daglig leder.

 

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge.

MOOBA AS, GravidShop, Sorgenfrigata 16, 0365 Oslo
Telefon 90131240, e-post/kundeservice Post@gravidshop.no,  Foretaksnummer 971 232 528n mva 

Returrett
Du har 14 dagers angrerett på første levering, regnet fra den dagen du mottar varen.Salgsvarer kan ikke returneres.  Angrer du kjøpet, skal du for egen regning sende varen tilbake til adressen nederst på denne side, senest 14 dager etter at du mottok varen. Varen må være UÅPNET og i samme stand som da du mottok den. BH og truser kan ikke returneres. 

Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen (ikke portokostnad) innen 14 dager fra klagen er mottatt hos oss.

Leveranse
Vi sender våre forsendelser med Posten. Du mottar en epost med ordrebekreftelse og deretter en epost , med angrerettsskjema, når varen er sendt fra oss. Varene leveres inn 3-5 virkedager fra bestilling. Vi utsteder en ordrebekreftelse som vedlegges alle forsendelser, fakturaen mottar du fra KLARNA på e-post.

Betaling
Du behøver ikke å betale på forskudd. Fakturaen sendes til deg fra KLARNA, og du kan velge å dele opp betalingen din hvis ønskelig, så fremt ikke annet er avtalt. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt evt. inndrivelseskostnader. Om ikke annet fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsoppfølgning overdratt til KLARNA. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Priser
Våre priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Varsel om prisendringer sendes i god tid før endringene trer i kraft.  Dette innebærer at ved endringer i pris vil du bli varslet om dette minst to måneder før prisendringen trer i kraft. Introduksjonstilbudene kan ikke utnyttes illojalt gjennom frekvent og repeterende abonnementstegning/oppsigelse da de primært er rettet mot nye kunder. 

Porto- og ekspedisjonsgebyr
Porto- og ekspedisjonsgebyr  på kr 49,- kommer i tillegg til prisen på varene.   Vi gir fri frakt på ordre over kr 1000,-


 

Reklamasjon
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte Kundeservice.

Klager
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukerrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Du kan også bruke EU-kommisjonens online klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge. 

Kundens ansvar om riktig adresse
Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt da ordrene pakkes tidlig neste virkedag fra vårt lager.

Det er svært viktig at postnummer og gatenummer stemmer, da Posten er meget streng på at disse må være korrekte. Vi fraskriver oss ansvaret om kunden ikke har oppgitt korrekt adresse og vil da vente på en evt retur fra Posten før vi sender ut pakken på nytt. Kunden må selv stå for portoutlegg for ny utsendelse. Kunden kan velge å angre kjøpet, men porto blir da trukket fra ordresum før tilbakebetaling.

C/O adresse viktig om du bor på annen adresse enn din folkeregistrerte
Bor du på en C/O adresse er det viktig at du får med fullstendig navn på den som er folkeregistrert på adressen.

Eksempel:
Annette Berger (ditt navn)
C/O Hilde Hansen, Gravidveien 9, 3910  Porsgrunn (den du bor hos + gate/veinavn/by)

 

Lovvalg og verneting
Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler.

Forbehold og ansvarsbegrensninger
MOOBA AS  tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor MOOBA AS sin  kontroll.

MOOBA AS  tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker.

Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt bruk på produktet/emballasjen.

Endring av vilkårene
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slik varsel gis inntil 2 måneder før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står du fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkårene.

Tilbakebetaling ved e-handel
Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra MOOBA AS

Disse reglene er utarbeidet i hht ny GDPR lovgivning som trer i kraft 25.mai.2018